تعویض دنده به آرامی با مایع گیربکس اتوماتیک با کیفیت

گیربکس های اتوماتیک هر سال کارآمدتر می شوند زیرا مهندسان در تلاش برای به حداکثر رساندن مصرف سوخت و کاهش آلودگی هستند. برخی از تغییرات شامل دنده های بیشتر به جلو در اتوماتیک های معمولی و طرح های جایگزین مانند گیربکس های دوکلاچه یا متغیر پیوسته است. به عنوان بخشی از این تغییرات، انواع گیربکس های جدید اغلب به سیالات بسیار تخصصی برای عملکرد مناسب و عمر طولانی نیاز دارند.

برای پیچیده تر کردن مسائل، خودروسازان اغلب قطعات، از جمله گیربکس را از تامین کنندگان شخص ثالث برون سپاری می کنند. در حالی که یک گیربکس ساخته شده توسط یک خودروساز ممکن است از یک نوع مایع استفاده کند، یک گیربکس از یک فروشنده خارجی ممکن است به مایعی نیاز داشته باشد که دارای مجموعه‌ای از مشخصات متفاوت باشد. استفاده از سیال نامناسب در گیربکس می تواند مشکلاتی از عملکرد نامنظم تا خرابی کامل (و گران قیمت) گیربکس ایجاد کند.

با چنین ریسک های بالایی، مهم است که توصیه های مایع گیربکس اتوماتیک سازنده خودرو خود را جدی بگیرید. با کتابچه راهنمای مالک مشورت کنید و مطمئن شوید که هر سیال مورد استفاده تمام مشخصات قابل اجرا را دارد. برای اطمینان از اینکه کار به درستی انجام می شود، همیشه ایده خوبی است که خودروی خود را توسط تکنسینی که تجربه، آموزش و اطلاعات خدمات به روز لازم برای کار بر روی برند و مدل خودروی خاص شما را دارد، سرویس شود.
تعویض دنده به آرامی با مایع گیربکس اتوماتیک با کیفیت

گیربکس های مهر و موم شده

اکثر خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک دارای میله‌هایی برای بررسی سریع و آسان سطح مایعات هستند. با این حال، تعداد فزاینده‌ای از وسایل نقلیه جدیدتر، گیربکس پر از مایع «طول عمر» را بسته‌اند که تا زمانی که کیلومترشمار نزدیک شود یا از علامت 100000 کیلومتری عبور نکند، نیازی به تعویض ندارد. این گیربکس‌ها به جای یک عدد سنج، دارای پورت‌های سرویس با شاخه‌های رزوه‌دار هستند که می‌توان آن‌ها را برای بررسی و پر کردن سطح مایع جدا کرد. با این حال، تا زمانی که علائم خارجی نشت مایع انتقال وجود نداشته باشد، واقعاً نیازی به انجام این کار نیست. در واقع، برخی از دوشاخه های سرویس دارای علامت های رنگی هستند که نشان می دهد اگر مهر و موم شکسته شده است، اگر نشان داده شود که مایع نامناسبی در گیربکس استفاده شده است، می تواند گارانتی خودرو را باطل کند.

در حالی که استفاده از مایعات انتقال “طول عمر” نگرانی کمتری را در اختیار مالک قرار می دهد، اما به دلیل نشتی یا عملیات خدماتی که منجر به از دست دادن مایع انتقال می شود، کار را برای یک تکنسین پیچیده تر می کند تا سیال را شارژ یا تعویض کند. در برخی از هیبریدها، بررسی یا تغییر سیال گیربکس نیاز به استفاده از ابزارهای خاص و روش های پیچیده زمان بر دارد.

در طول خدمات تعمیر و نگهداری معمول در وسایل نقلیه با گیربکس مهر و موم شده، اکثر مراکز تعمیر به سادگی یک بررسی بصری برای نشتی انجام می دهند و در صورت پیدا نشدن، سطح مایع را رضایت بخش گزارش می دهند. اگر نشتی مشهود باشد، تشخیص و تعمیر بیشتر مورد نیاز خواهد بود. اگر کنجکاو هستید که آیا خودروی شما دارای گیربکس مهر و موم شده است، دفترچه راهنمای مالک را بررسی کنید یا دفعه بعد که خودروی خود را برای سرویس تحویل می گیرید از تعمیرگاه بپرسید.

علل شکست مایعات

مانند بسیاری دیگر از اجزای خودرو، گرما یکی از عوامل اصلی در تجزیه مایع گیربکس اتوماتیک در طول زمان است. بخشی از گرما از اصطکاک داخلی معمولی ناشی می‌شود که گیربکس کار می‌کند و دنده‌ها را تعویض می‌کند، اما قرار دادن خودرو تحت فشار اضافی، مانند یدک‌کشی تریلر یا حمل بارهای سنگین، گرمای اضافی ایجاد می‌کند. برای کمک به به حداقل رساندن تنش حرارتی در این شرایط، بسیاری از وسایل نقلیه با یک سوئیچ مخصوص برای غیرفعال کردن دنده‌های اوردایو گیربکس هنگام بکسل ارائه می‌شوند.

به غیر از گرما، اجزای داخلی گیربکس شما با گذشت زمان فرسوده می شوند و مایع گیربکس در نهایت با ذرات بسیار کوچکی که فیلتر داخلی آن را جذب نمی کند، آلوده می شود. هنگامی که سیال بیش از حد آلوده می شود و از نظر شیمیایی در اثر گرما تخریب می شود، می تواند منجر به رسوب لاک و سایر مشکلات انتقال شود.

تغییر سیال

هنگامی که مایع گیربکس شما به فاصله زمانی تغییری که سازنده وسیله نقلیه شما تعیین کرده است رسید، باید یک تکنسین گیربکس را تخلیه کند، فیلتر آن را تعویض کرده و سیستم را با مایع جدیدی از نوع مناسب پر کنید. وقتی صحبت از تغییرات مایعات می شود، دو گزینه دارید:

• در تعویض سنتی مایع گیربکس اتوماتیک، تکنسین مایع قدیمی را تخلیه می کند، فیلتر را تعویض می کند و سیستم را دوباره پر می کند. در حالی که سریعتر و ارزانتر است، این روش کمتر از نیمی از حجم کل مایع را جایگزین می کند.
• در تعویض سیال انتقال، تکنسین سیال قدیمی را تخلیه می کند، فیلتر را تعویض می کند و سپس از تجهیزات ویژه ای برای گردش مایع جدید در کل سیستم استفاده می کند و تمام سیال قدیمی را در این فرآیند خارج می کند. این هزینه بیشتر است، اما تنها راه جایگزینی تمام مایع است.

ما در مستر خودروبر طیف وسیعی از خدمات را ارائه می دهیم، از جمله:

  • یدک کشی انواع خودروهای سبک و سنگین
  • حمل خودرو به تعمیرگاه، محل دلخواه شما یا مراکز اسقاط خودرو
  • حمل و نقل خودروهای لوکس و کلاسیک با دقت و ظرافت خاص
  • ارائه خدمات در سراسر کشور به صورت شبانه روزی
  • مشاوره رایگان به مشتریان در زمینه انتخاب بهترین روش حمل خودرو
  • قیمت های مناسب و رقابتی
  • بیمه و ضمانت کامل برای کلیه خدمات

مستر خودروبر با سال ها تجربه و سابقه درخشان در زمینه یدک کشی و حمل خودرو، انتخابی مطمئن برای شماست.

همین الان با ما تماس بگیرید و از خدمات ما بهره مند شوید!

شماره یدک کش و خودروبر:۰۲۱۴۸۲۸۷۷۷۷

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا